onsdag 3 mars 2010

Förlåt mig fader, men jag har syndat.

Så kanske det hade låtit om jag hade varit religiös. Jag får bikta mig hos mina läsare istället.

Gårdagens planerade långpass på 60 km blev en sorglig historia. Efter frukost så tog jag bilen till TEC-banan för att ge mig på 5-6 varv i banan. Vädret var helt underbart,  med strålande solsken och ca -5º, så förutsättningarna verkade vara snudd på perfekta.

Cykel- och gångvägarna i början funkade ju bra, men när det övergick till upptrampade stigar så blev det värre. Knögligt, stenhårt och halt gjorde min framfart snudd på livsfarlig. Ute i skogen var det ännu värre! Längs skidspåren gick det knappt att gå och jag stannade flera gånger för att se mig om efter alternativa rutter.

När jag väl gjort ett varv, dvs en mil, så gav jag upp. Det skulle aldrig hålla i 5-6 mil. Istället planerade jag att åka hem och ställa bilen, för att sen ge mig ut på några varv runt Brunnsviken. Av det blev intet. I bilen bestämde jag mig för att åka hem och fixa med Runners Gear istället. Jag hade fått en halv leverans av Hammer och kände mig lite stressad över det, så jag ville komma hem och lösa problemet.

Efter dusch och lunch så jobbade jag en stund innan jag gav mig av till Huddinge för att inhandla emballage och annat som behövs för att kunna skicka varor. En fd kollega jobbar på Stockholms Kartong och han visade mig runt bland miljontals varianter av kartonger. Vilken djungel!


Hela eftermiddagen och kvällen gnagde ångesten över att jag inte slutförde långpasset. Än idag skäms jag för att jag vek ned mig så lättvindigt. Svagt är bara förnamnet. Nu är det för sent och det är bara att blicka framåt. Jag har en hel del träning att genomföra framöver och jag tror inte att det spelar så stor roll att jag hoppade över just detta långpasset, men det visar sig kanske på TEC.

Runners Gear
Idag har jag satt på text på bilen, visst blev det lite snyggt? Man måste ju utnyttja alla sätt att sprida namnet, eller hur? Jag har ju ingen mmarknadsföringsbudget att prata om, så det får bli små saker här och där helt enkelt.

Igår gick det första nyhetsmailet ut till de som registrerat sig, men även ni läsare får ta del av det erbjudande som finns däri:
Ni får 10% rabatt på er första order under mars om ni anger "Firsttimer" i kassan.

Jag väntar även hem en del Nathan-produkter i dagarna.


Om du inte registrerat dig på Runners Gear ännu så gör gärna det, jag kommer ha en hel del erbjudanden framöver som ni inte kommer vilja missa.

4 kommentarer:

  1. Du skall icke fälla tårar över försummade kilometrar. Det kommer nya Zebban!

    Bilen blev ju toksnygg. Jag gör lite reklam på min blogg också (lägger upp ikväll) så sprids det lite till :)

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt på bilen! Och de sex milen vet jag att du snart tar igen. För sådana pass måste liksom förutsättningarna stämma, jag fattar precis.

    SvaraRadera
  3. Beställde den ryggan som Mia gör reklam på. Bra sida och bra grejor! Tack!

    SvaraRadera
  4. Man ska inte gråta över spillda kilometer, men eftersom jag normalt är väldigt konsistent i uppfyllandet av träningsprogrammet (kan man skriva så?) så får jag ångest om jag missar eller helt enkelt hoppar över pass. Det senare är i mina ögon ett tecken på svaghet.

    Hursomhelst så vet jag ju att jag dels tar igen det och dels så förändrar det ingenting i "långa loppet" och då syftar jag inte på TEC.

    @Karl: Tack för ordern!!!

    SvaraRadera