tisdag 4 maj 2010

Uppladdning

Gårdagens lunchlöpning bestod av ett varv i Lill-Jansskogen samt ett varv i Fiskartorpet. Tredje veckan i rad som jag kör den rundan och gårdagens pass var det snabbaste hittills. Jag börjar väl vänja mig och kan disponera krafterna bättre. Duktigt jobbigt är det hursomhelst.

Efter jobbet var det dags för min fru att testa att springa lite, så vi promenerade ned till Brunnsviken och blandade jogg med promenad till Haga slott och tillbaka. Hon tar betablockerare pga migrän, vilket gör att hjärtat helt enkelt säger nej när musklerna behöver mer syresatt blod. Svår balansgång när det kommer till träning. Hursomhelst så gick det passet jättebra. Hon har ett fantastiskt fint löpsteg, bland de "renaste" jag sett faktiskt. Det såg fjäderlätt ut. Jag blev ruskigt avis. Jag kände mig klumpig i jämförelse.

Just nu laddar jag inför dagens lunchpass. Tänkte damma av en gammal favorit, närmare bestämt 10x400 m intervaller. Programmerade in passet i min Garmin och satte tempot till ca 4:10 och vilan till 1:30. Borde vara ganska lagom. Vi får väl se...



Risifrutti är egentligen inte optimalt att ladda med, men det får gå den här gången.

Jag saknar fortfarande ett program att följa, men det beror på att jag inte gett Andreas något att jobba med. Jag reser en hel del i jobbet just nu, vilket gör det lite klurigare att få ihop träningen exakt.

I morgon bär det av till Aylesbury i UK för två dagar. Jag packar träningskläder och hoppas få in ett pass nånstans under den vistelsen.

Kampanj!
Missa inte veckans kampanj på Runners Gear. 10% rabatt på HEED, Perpetuem, Hammer Gel och Nathan vätskebälten om man anger "gejärnet" i kassan. Gäller t o m lördag 8 maj.

2 kommentarer:

  1. Jag ska också köra 400-ingar idag. Grejade inte 1:30 förra gången men siktar också på den farten! Det är grymt svårt med diciplinen på dem... grrr. Hur gör du för att hålla farten? Hur tänker du?

    Bra jobbat av frugan - hoppas hon gillade det! De är så grymt att se ett lätt löpsteg!

    SvaraRadera
  2. Jag programmerar in hela passet i min klocka. Sätter intervallen till 400 m och tempot till 4:00-4:20. Då varnar den till om det går för sakta/snabbt. Efter första intervallen brukar jag fått in känslan för det aktuella tempot, sen går det av bara farten.

    Janica tyckte det var roligt och längtar redan till nästa gång. Det såg ut som hon aldrig gjort nåt annat!

    SvaraRadera