tisdag 4 augusti 2009

Ligger på stranden...

...i Castiglione. Lite svalare än tidigare stranddagar, ca 28 grader och tidvis molnigt. Det flaggas rött, så nåt bad blir det inte tal om. Vågorna slår upp 3-4 meter upp på stranden jämfört med tidigare dagar. Skönt är det hursomhelst.

I söndags var vi i Sienna, en söt liten stad med fascinrande historia. Tyvärr var det mesta stängt, men vi hade ändå en mysig dag där.

När vi vaknade igår var det mulnigt och enligt väderleksrapporten skulle det bli lite regn, så vi beslöt oss för att tidigarelägga vår dag i Florens. Det var ett perfekt beslut. Vädret i Florens var helt optimalt för en dag i stan.
Bortsett från alla souvenirstånd och turister så är alla fantastiska byggnader och andra vackra sevärdheter verkligen värt besöket i denna mysiga stad.
Precis när vi satt oss för att äta lunch så passerade en åskskur, vilken tajming!
I en sportbutik hittade jag ett par Kayano 15 med 40% rabatt! Vilket fynd! Min dag var gjord!!!

Idag var jag naturligtvis tvungen att inviga dem, så det bar av på min "sedvanliga" sväng ner till Ravi. Efter en km går det nedför drygt tre km och där vänder jag hemåt igen.
Kroppen var seg efter att ha gått i Sienna och Florens samt kört mycket bil. Det var först när jag vände i Ravi som jag började känna mig lite mer normalt rörlig i kroppen.
Jämfört med mina GT-2140 som jag köpte veckan innan vi åkte så är Kayano 15 lite smidigare och påminner i passformen mer om en lättare semi-racer. Snörningen är assymetrisk som på DS Trainer. Skorna var sköna att springa i och skillnaden jämfört med 2140 var påtaglig, även om jag är väldigt nöjd med dem.

I morgon blir det ännu en tur i Kayano'na och sen vilar jag nog och kör en sista runda på fredag. På lördag är det dags för hemfärd, inget vi vill tänka på ännu...

Gax dyker upp i skallen hela tiden, men jag försöker slå bort det för att inte noja för mycket. När jag kommer hem ska det sista köpas in och det är dags att fokusera hårt på loppet.

5 kommentarer:

  1. Tja, roligt att du har det bra på semestern :=)

    Hur ser du på din träning i nästa vecka?

    Det har varit lite snack om TCX filer(Kart filer) för Gax kommer du att använda dig av det, du som tycker om prylar :=)

    För min del är det numera lugnt när det gäller träningen och exakt som du fokus ligger på Gax.

    Ha de bra Zebban

    SvaraRadera
  2. Shit, det är riktigt nära nu. Riktigt nära. Njut av de sista dagarna och kom hem välbehållen!

    SvaraRadera
  3. Låter som om ni har en härlig semester! Jag var lite förvånad att du tyckte att Kayanosen var smidigare än 2140! Är dom inte betydligt tyngre? Fast det brukar kännas som att sätta fötterna i molntussar när Kayanosen åker på!

    SvaraRadera
  4. @Snorkfröken: Faktum är att den Kayano 15 är väsentligt annorlunda än 14 i mitt tycke.
    Den nya känns inte alls lika dämpad som tidigare. GT-2140 följer sitt gamla mönster och känns lite tyngre och nästan klumpigare.

    SvaraRadera
  5. Dock ska tilläggas att Kayanon är 10 gram tyngre trots att den är en ½ storlek mindre.

    SvaraRadera