lördag 1 augusti 2009

Sitter på terrassen...

...klockan halv elva lördag kväll. Himlen är becksvart och månen "trekvartsfull". Vi har nyss avslutat kvällen med några omgångar Uno och nu är det dags att knoppa. I morgon bitti bär det av till Sienna, så vi behöver all sömn vi kan få. Sömn är bristvara pga av alla j...a hundar som skäller nätterna i genom, för att på tidig morgonkvist få sällskap av traktens galande tuppar! Men jag är inte bitter...

Träningen är på väg att trappas ned. I går vilade jag helt från träning och idag fick jag ihop en bra åtta i 5:09-tempo och under 80% av maxpuls. Riktigt nöjd med det resultatet. Löpturen gick från Gavorrano ned till Ravi tur och retur. 4 km nedförsbacke och 4 km uppförsbacke, underbart! Jag älskar att springa här! Nog saknar jag flacka löpturer, men det får jag nog av resten av året. Nu är set bara att njuta.

I morgon bär det som sagt av till Sienna, så det blir vilodag. På måndag springer jag igen, för att sen vila på tisdag då vi ska till Florens. På onsdag och fredag hoppas jag hinna springa, mer om det kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar