måndag 20 april 2009

Beslutsångest

Sitter och funderar på hur jag ska göra med veckans långpass. Funderade på att ta ett enda långt istället för två kortare. Problemet är bara att hitta en rolig runda på ca 40-50 km. Jag har suttit och lekt på MapMyRun.com, men det blir inte bra ändå!

Just nu lutar det istället åt två varv i Ursvik Extreme samt ett varv i 10an vilket blir drygt 46 km inkluderat dit och hem. Då kan jag ta en kortare runda på onsdag och ändå nå veckans distansmål om >90 km. Ursvik sliter inte så hårt som t ex en lika lång runda runt hela Stockholm på asfalt. Om jag efter två varv i Extremen inte känner för en 10a så är det enkelt att vika av hemåt och kompensera för det dagen efter.

Jag tycker att det börjar bli jobbigt att planera inför långpassen. Eftersom jag gärna vill ha omväxling så krymper valmöjligheterna hela tiden. Jag kan förvisso ta bilen till Hellas eller nån annan motionsslinga, men det bär emot att ta bilen för att springa lixom.

Brunnsviken, Ursvik och Edsviken börjar bli gammalt nu... Jag behöver inspiration!

1 kommentar:

  1. Hej, har du sprungit Fornstigen? http://www.lovohembygd.com/sidor/fornstig.html

    hälsningar Roger
    www.triathlonsweden.ning.com

    SvaraRadera