tisdag 28 april 2009

Ofrivillig vila

Sen förra veckan, ungefär samtidigt som min dotter fick feber som övergick i förkylning, har jag haft lite "känningar" i halsen. Inget konkret förrän i går då det kändes svullet på ena sidan. Började genast att äta Ipren, vilket förmodligen hjälper mest mentalt, och hoppas att det inte skulle bli nåt.

I morse vaknade jag med rejält sårig hals, kändes ungefär som en stor bit knäckebröd hade fastnat i halsen. Underbart! Fantastiskt! Fattas bara det! Har jag inte gått i genom tillräckligt på sistone? Förmodligen inte...

När jag va inne i city idag gick jag in på Life och köpte jag superstarka C-vitaminer samt halstabletter med bovete och zink. Jag provar allt som kan ha minsta verkan! Det har börjat gå över till förkylning med rinnande näsa, så jag hoppas att halsen blir bra snart.

Totalt träningsuppehåll är det som gäller vidare. Tur i oturen att det händer den här veckan och inte nästa då Lidingö Ultra går av stapeln.

Håll nu tummarna för att detta blir kortvarigt!

5 kommentarer:

  1. Colizin är super - synd att du inte hade dem tillhands när det började klia. Annars är det ju perfekt nu med att vila sig i form inför LU. Det blir nog en pigg, snabb och stark Zebban till dess!

    SvaraRadera
  2. Lite vila skadar ju verkligen inte, men det är så frustrerande att inte själv få välja!

    SvaraRadera
  3. jag använder också colizin, det har fungerat mycket bra varje gång!
    Jag kommer hem från barcelona fredag natt, men jag hoppas jag hinner komma och se er gå i mål iaf!

    SvaraRadera
  4. jag håller tummarna. stenhårt. vilan gör dig säkert gott, nu har du så mycket mängdträning så att du förmodligen förvånar dig själv på LU. Jag tror på dig.

    SvaraRadera
  5. @Mia: Tack, jag behöver tummar nu! Än finns det tid att bli frisk, men jag nojjar ändå! Det vore så j...a snöpligt att inte kunna springa.

    SvaraRadera