lördag 23 maj 2009

Slut på vilan?

Sen i söndags har jag haft löpvila pga min stortånagel. Har helt enkelt inte vågat utmana ödet genom att springa och riskera att förvärra läget. Istället har ställde jag mig på crosstrainern på gymet och körde en timme både tisdag och onsdag. I torsdags blev det totalvila av flera anledningar, men i fredags gav jag mig ut på ett kort och snabbt tempopass för att testa tån och få röra mig lite. Tån höll och det kändes oerhört befriande att få springa igen.

Tre dagar utan löpning känns som en evighet och osäkerheten över huruvida tån ska hålla för maran är ett irritationsmoment. Jag tycker det räckte med att missa formtoppningen inför Lidingö Ultra, jag kan väl få ha StM i fred? Det går inte riktigt mitt håll just nu på nån nivå.

Idag är det lördag och jag hann ner till gymet drygt en timme och körde crosstrainer samt styrketräning. I morgon lutar det åt ett att springa ett sista kort långpass om 20 km i marafart, för att resten av veckan ta några kortare turer med inslag av rejäla fartökningar.

På maran tänker jag förlita mig på Hammer Nutritions "sportdryck" Perpetuem samt deras Endurolytes electrolyttabletter, som ett test inför gax. Nästa chans att prova just strategin kring vätska och annat är Jättelångt den 13 juni, ett 68 km lopp som är nytt för året och verkar ha en undebar sträckning i Roslagen. Det ser jag verkligen fram emot!

Hoppas alla får en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar